.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اندر حکایت شورایی که بود و نبودش فرقی ندارد ؛
انحلال شورای شهر، خواسته مردم بابل و آزمون قانونمداری استانداری مازندران
شمال نیوز : با صدور حکم قضایی برای 4 عضو سابق و سه عضو فعلی شورای شهر بابل، این شورا از حد نصاب 9 نفره خارج شده و در یک قدمی انحلال قرار گرفته است.....

استناد نیوز نوشت:  بر اساس ماده 81 و 82 قانون شوراها هيات حل اختلاف متشكل از يك نفر عضو شوراي استان، 2 نفر نماينده مجلس و رئيس كل دادگستري استان و استاندار مازندران، مسئول رسيدگي به تخلفات اعضاي شورای شهر و در صورت لزوم انحلال آن می باشد.

شورای شهر بابل 9 عضو اصلی و 6 عضو علی البدل دارد که بعد از افتضاح اخلاقی شورا که نام دارالمومنین و دیار نخبگان و علما و شهدا و خیّران را در سطح جهان، بدنام نمود، چهار عضو شورا از سمت خود استعفا دادند و احکام قضایی سه عضو دیگر نیز صادر شده است که با حکم اخراج سایر اعضا از شورای شهر، این شورا از حد نصاب خارج شده و با رای هیئت حل اختلاف می تواند منحل شود.

بود و نبود شورای شهر بابل دیگر فرقی به حال این مردم ندارد. هیچ گره ای مرتبط با امور شهری نیست که در نبود شورا از طریق شهرداری و یا فرمانداری قابل حل نباشد. تعطیلی شورا اما باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای در بودجه عمومی شهر شده و در این وانفسای اوضاع اقتصادی، گره گشای بسیاری از معضلات مردم خواهد بود.

تجربه سال گذشته نشان می دهد اگر به موقع عمل نشود اعضای متخلف شورا بعد از چند هفته غیبت، با ژستی طلبکار و حق به جانب در سایه سکوت صاحب مسندان، دوباره بر سر کار آمده و در مقابل دوربین حاضر شده و به شکایت از معترضین هم اقدام خواهند کرد.

تصمیم برای عزل اعضای متخلف و انحلال شورا در حیطه وظایف شورای حل اختلاف و استاندار مازندران به عنوان رئیس این شورا است و این مساله در آستانه انتخابات مجلس، احتمال اعمال نفوذ کانون های قدرت را دو چندان می سازد.

با فرارسیدن ماه محرم، یادمان نرود بزرگترین درس نهضت عاشورا این است که در مقابل آنچه که در اطرافمان می گذرد بی تفاوت نباشیم، و الّا: ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 11 شهريور 1398
سلام ،
جناب شمال نیوز،این تجویز را برای تمام شوراهای شهر استان هم بفرمایید.آنها هم کار شاقی نمی کنند.!!
نا شناس 11 شهريور 1398
شهری که شهردار داره اصلاً شورای یعنی چه تمام ایران باید شورای شهر حذف شود
نا شناس 11 شهريور 1398
با توجه به به بدهی ها و پرونده های سنگین شهرداری و بعضی از شهرداری مناطق ساری - بیانگر عدم کارایی و نظارت شورا ی می باشد
نا شناس 11 شهريور 1398
ضمن قدر دانی از شمال نیوز که خواسته مردم را منعکس نموده است
در شورای شهر ساری دو بار در انتخاب شهردار منتخب معرفی کردند که تائید نشدند
دو نظر می تواند وجود داشته باشد که یا شورای ما کارا نیست و نتوانسته منتخب خود را به وزارت کشور نیز بقبولاند و یا اینکه با یک رویکرد کاملا سیاسی چنین کارهایی می کند که فرصتی فراهم شود تا اهل غارتگران از این موقعتی که بوجود آمده استفاده کنند و به غارت و چپاول بپردازند
من در دفاع از آقای فرزانه فقط این را بگویم که ایشان همه عمر خود را در شهرداری سپری نمود و از همه کسانی که مطلع هستند نیز بپرسید ایشان به همه پیچ و خم های شهری اشراف دارند و واقعا توانا به امر شهرداری است ولی متاسفانه نتوانست در این مقام بماند و باید جایش را به یک عزیز دیگر بدهد.
شورای شهر ساری هیچ دفاعی از ایشان نداشته و میل به دفاع هم ندارد
برنامه هایشان هم در حد قابل قبول نیست و افرادی که در این مجموعه حضور دارند(ضمن احترام به تک تک اعضا) کمترین فعالیت شهری را داشتند و با ورود به این نهاد اجتماعی تازه دارند یاد می گیرند.
به نظر من شورا را باید صنفی انتخاب کنیم و از همه صنوف منخب داشته باشیم و از عامه مردم هم بالای 5 نماینده باشند و مشروعیت آن در برگیرنده همه صنوف و آحاد باشد و هر کرسی دارای فردی باشد از همان جنسی که تعریف شده است مثلا در شورای شهر ساری همین الآن همه اعضا کسانی هستند که از اول هیچ اطلاعی از معماری شهری نداشتند مثلا دبیر بودند یا کارمند فلان اداره بودند و ....
محمدجواد 11 شهريور 1398
درست انتخاب کنیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.204 seconds.